Permarkahan Rubrik 3H

 

GRID KRITERIA PERMARKAHAN

TUGASAN KERJA KURSUS PENDEK

TAJUK KURSUS: KOMPETENSI KECERDASAN EMOSI ( EQ3311D1 )                                          SEMESTER : 3 Ambilan Julai 2009

 

 

 

ASPEK DINILAI

 

PERUNTUKAN MARKAH

 

 (20%)

9-10

7-8

5-6

3-4

1-2

SOALAN 1HEAD-ONKetepatan  konsep  emosi (10%) Konsep  yang digunakan tepat, lengkap  dan sesuai Konsep  yang digunakan tepat, sesuai tetapi kurang lengkap Konsep  yang digunakan sesuai  tetapi kurang tepat Konsep  yang digunakan  sesuai tetapi tidak tepat Konsep  yang digunakan tidak sesuai dan tidak tepat
Kefahaman latar belakang yang mewujudkan konflik  (10%) Penerangan mengenai faktor pencetus dan pengalaman lepas  jelas ,  tepat dan lengkap. Penerangan mengenai faktor pencetus dan pengalaman lepas  jelas  tepat tetapi kurang lengkap Penerangan mengenai faktor pencetus dan pengalaman lepas  tepat tetapi kurang jelas, Penerangan mengenai faktor pencetus dan pengalaman lepas  kurang  tepat, Penerangan mengenai faktor pencetus dan pengalaman lepas  tidak tepat,
SOALAN 2HEAD dans HANDS-ONMENGANALISISKEMAHIRAN KOMPETENSI KECERDASAN EMOSI

(30%)

menghubungkaitkan Kompetensi Personal dan Kompetensi Sosial dalam  menganalisisi watak menangani cabaran dan konflik, dengan  jelas, tepat dan bernas Menghubungkaitkan Kompetensi Personal dan Kompetensi Sosial dalam menganalisisi watak menangani cabaran dan konflik dengan jelas dan tepat Menghubungkaitkan Kompetensi Personal dan Kompetensi Sosial  dalam  menganalisisi watak menangani cabaran dan konflik  tetapi ide dibincang kurang  mendalam semasa penulisan esei. Terdapat perbincangan dan kaitan antara Kompetensi Personal dan Kompetensi Sosial dalam  menganalisisi watak menangani cabaran dan konflik tetapi huraian  tidak tepat. Tidak membuathubungkaitKompetensi Personal dan Kompetensi Sosial dalam menganalisisi watak dalam hal menganalisisi watak menangani cabaran dan konflik
SOALAN 3HEART-ON

TAKSIRAN KENDIRI

DAN PENYUBURAN KOMPETENSI KECERDASAN DIRI

(30%)

Hasil tugasan menunjukkan tafsiran diri secara reflektif dan introspektif dalam aspek kompetensi emosi, kompetensi kendiri dan  kompetensi sosial diri.  Refleksi  memperlihatkan kesedaran diri. Hasil tugasan menunjukkan tafsiran diri  secara reflektif dan introspektif dalam aspek kompetensi emosi, kompetensi kendiri dan  kompetensi sosial diriberpandukan video klip . Hasil tugasan menunjukkan tafsiran diri secara reflektif dalam aspek kompetensi emosi, kompetensi kendiri dan  kompetensi sosial diri berpandukan video klip. Hasil tugasan kurang menunjukkan tafsiran diri  secara reflektif dalam aspek kompetensi emosi, kompetensi kendiri dan  kompetensi sosial berpandukan video klip Hasil tugasan tidak menunjukkan tafsiran diri  secara reflektif dalam aspek kompetensi emosi, kompetensi kendiri dan  kompetensi sosial berpandukan video klip

SOALAN 4

HANDS-ON

APLIKASI

KOMPETENSI KECERDASAN EMOSi (KKE)I SEBAGAI SEORANG GURU (20%)

16-20

Menunjukkan kesedaran  dan komitment yang tinggi  dalam mengaplikasikan ilmu KKE sebagai seorang guru.

 

13- 15Menunjukkan kesedaran  dan komitment yang baik dalam mengaplikasikan ilmu KKE sebagai seorang guru.

12-10

Menunjukkan kesedaran  dan komitment yang sederhana dalam mengaplikasikan ilmu KKE sebagai seorang guru.

 

9-7

Menunjukkan kesedaran  dan komitment yang lemah  dalam mengaplikasikan ilmu KKE sebagai seorang guru.

 

6-0

Tidak menunjukkan kesedaran  dan komitment untuk  mengaplikasikan ilmu KKE sebagai seorang guru.

 


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s